Při nákupu nad 800Kč od nás dostanete dárek zdarma. Sleva 5% při registraci + věrnostní program.

Jak se vypořádat se špatnou náladou?

Současná sociální izolace i všeobecná nejistota se negativně podepisují na psychice lidí. Připadáte si v poslední době bez energie a nadšení? Propadáte splínům a depresím? Nic se vám nechce, nic vás nebaví? Špatná nálada se nikomu nevyhýbá. Propadnout jí může každý. Ovšem jak z toho ven? Co pomáhá na špatnou náladu? Jakým způsobem lze účinně bojovat se špatnou náladou?

Ženšen

Choďte ven

Omezený pohyb je největším zabijákem dobré nálady. Stále se zvyšující teploty venku vás však jistě přesvědčí k tomu, abyste vyrazili alespoň do nejbližšího parku.

Pohyb na čerstvém vzduchu vám udělá více než dobře. Vědci dokonce přišli se zjištěním, že k tomu, aby se snížil dopad stresu na vaši psychiku a zároveň se subjektivně zvýšila vaše spokojenost, stačí pouze pět minut venku. Řekněte si proto, že jdete ven jen na pouhých pět minut. Uvidíte, že nakonec to na pět minut určitě nebude a vrátíte se domů mnohem spokojenější a veselejší.

Stravujte se zdravě

Okřídlené rčení, že jsme to, co jíme, platí stále. A to i v době pandemie, izolace nebo sociálního distancu. Jestliže ve vašem jídelníčku převažuje nezdravá strava bohatá na trans mastné kyseliny, významně si tím zvyšujete hladinu cholesterolu, a tím i riziko kardiovaskulárních onemocnění. Navíc tak podporujete rozvoj diabetu a řady dalších chorob.

Současně má nezdravá strava výrazný vliv na psychickou výkonnost. Kromě trans mastných kyselin byste tak z jídelníčku měli škrtnout nadbytek cukrů, nejrůznější polotovary i nezdravá „éčka“. Ale pozor, hladovění podle vědců rovněž vede k úzkosti a depresím.

Rozdávejte radost

Když máte pocit, že radosti kolem vás není úplně mnoho, můžete ji sami začít vytvářet. A to jak tím, že budete hodnější k sobě, tak i k ostatním.

Kupte si čokoládu, uvařte si oblíbené jídlo, pochvalte kolegyni nový účes nebo třeba na Facebook napište kamarádce, že jí to sluší. Uvidíte, že se vám pozitivní přístup k sobě i k ostatním vrátí a začnete se cítit líp.

Obklopte se těmi, které máte rádi

Období pandemie s sebou přináší sociální izolaci a s lidmi z tzv. ohrožených skupin samozřejmě není žádoucí se vídat téměř vůbec.

To ale neznamená, že byste babičce nemohli alespoň zavolat. Kontaktujte kamarádku, se kterou se nevídáte, ale už minimálně půl roku si slibujete, že jí zavoláte, až bude čas. Naučte se pravidelně volat rodičům. S přáteli, se kterými nemůžete zajít na skleničku, můžete uspořádat videokonferenci.

Máte pocit, že telefon a virtuální kontakt lidskou přítomnost nenahradí a toužíte někoho obejmout? Pořiďte si domácího mazlíčka. Mazlit se můžete i s kočkou, psem nebo králíčkem.

Užívejte bylinky

Pomoc pro zlepšení nálady můžete také hledat v přírodě. Bylinky působí doslova jako přirozené zlepšovače nálady.

K nejznámějším exotickým léčivým rostlinám patří ženšen pravý. Má řadu zajímavých účinků. Je považován za jeden z nejsilnějších adaptogenů, tedy přírodních látek, které jsou schopny zvýšit psychickou i fyzickou odolnost organismu.

Co se týče účinků na psychiku, ženšen byste si měli dopřát, pokud potřebujete zklidnit mysl i nervy. Působení ženšenu na centrální nervovou soustavu se projevuje celkovým snížením stresu a únavy a zlepšením nálady. Dodá vám novou energii, ačkoli neobsahuje žádný kofein. Podporuje přirozenou obranyschopnost organismu, přispívá ke správným kognitivním a duševním činnostem, podporuje normální krevní tlak, přispívá k normální hladině cukru v krvi, podporuje relaxaci a dobrou náladu.

Dle studií má užívání ženšenu významný vliv zejména u osob vyššího věku a dále u pacientů psychicky i fyzicky oslabených.

Vyzkoušejte některý z našich tipů a zbavte se špatné nálady a splínů. Vyzkoušet můžete také příznivé účinky ženšenu pravého. Stačí užít dvě tobolky denně.

Ženšen

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.